Slide Vanliga frågor
Vanliga frågor2020-09-24T18:04:36+02:00

Vanliga frågor

Ticket4u Biljettservice handhar biljettförsäljning åt arrangörer för konserter, festivaler, teater, föreläsningar, stand-up, sport- och andra kulturevenemang. Vi har listat de vanligaste frågorna när du köper biljetter på webbsidan. För dig som vill sälja biljetter, läs mer här.

Av anledning till Covid-19 är det viktigt att fortsätta tvätta händerna ofta och noggrannt, hålla avstånd och hålla sig hemma vid symptom.

Frågor om biljettförsäljning och biljettservice

Vad gäller vid inställda evenemang?redaktionen2019-12-29T07:27:02+01:00

Processen för återlösen av biljetter vid inställt evenemang kan variera beroende på arrangör.

Om ett evenemang ställs in ska du omedelbart kontakta ansvarig arrangör, kontaktuppgifter till denna bör du finna på bokningsbekräftelsen. Om inte, kontakta oss så hjälper vi dig hitta rätt arrangör. I vissa fall återlöser Ticket4u biljetter vid inställt event, detta på uppdrag av ansvarig arrangör. Vid återbetalning ersätts ej serviceavgiften.

Ledsagare och särskilda behovredaktionen2019-12-29T10:09:07+01:00

Ledsagare
Har du behov av en ledsagare? För de flesta evenemang följer en ledsagare med utan extra kostnad. Om inget anges i beskrivningen, kontakta arrangören av evenemanget för korrekt information. Ange ledsagarens namn i anteckningsfältet i “kassan” vid köp av biljett.

Handikappanpassade lokaler
Ticket4u kan inte garantera att lokaler som upplåts av arrangör är handikappanpassade. Om det inte framkommer i evenemangets beskrivning, kontakta arrangören för mer information.

Serviceavgiftredaktionen2019-12-29T10:12:17+01:00

Vid köp av biljetter på Ticket4u.se tillkommer en serviceavgift, 35 kr per biljett. Vid inställt evenemang återbetalas ej serviceavgiften.

Ångerrättredaktionen2019-12-29T10:17:56+01:00

Ångerrätt för köpta biljetter gäller ej enligt distansavtalaslagen.

Biljett för personligt brukredaktionen2019-12-29T10:19:28+01:00

Biljetter får ej köpas för kommersiella ändamål och säljas som andrahandsbiljetter. Biljetterna är endast avsedda för personligt bruk.

Jag skrev fel e-postadressredaktionen2019-12-29T10:24:30+01:00

Om du inte mottagit någon biljett och misstänker att du fyllt i fel e-postadress vid beställningen. Kontakta oss så hjälper vi dig.

När får jag min biljett?redaktionen2019-12-29T10:28:20+01:00

Vid slutförd betalning skickas biljett till vald e-postadress. Biljetten innehåller en QR-kod som uppvisas med telefonen eller som utskriven biljett i kassan till evenemanget.

Vanliga frågor och svar

Vad gäller vid inställda evenemang?redaktionen2019-12-29T07:27:02+01:00

Processen för återlösen av biljetter vid inställt evenemang kan variera beroende på arrangör.

Om ett evenemang ställs in ska du omedelbart kontakta ansvarig arrangör, kontaktuppgifter till denna bör du finna på bokningsbekräftelsen. Om inte, kontakta oss så hjälper vi dig hitta rätt arrangör. I vissa fall återlöser Ticket4u biljetter vid inställt event, detta på uppdrag av ansvarig arrangör. Vid återbetalning ersätts ej serviceavgiften.

Ledsagare och särskilda behovredaktionen2019-12-29T10:09:07+01:00

Ledsagare
Har du behov av en ledsagare? För de flesta evenemang följer en ledsagare med utan extra kostnad. Om inget anges i beskrivningen, kontakta arrangören av evenemanget för korrekt information. Ange ledsagarens namn i anteckningsfältet i “kassan” vid köp av biljett.

Handikappanpassade lokaler
Ticket4u kan inte garantera att lokaler som upplåts av arrangör är handikappanpassade. Om det inte framkommer i evenemangets beskrivning, kontakta arrangören för mer information.

Serviceavgiftredaktionen2019-12-29T10:12:17+01:00

Vid köp av biljetter på Ticket4u.se tillkommer en serviceavgift, 35 kr per biljett. Vid inställt evenemang återbetalas ej serviceavgiften.

Ångerrättredaktionen2019-12-29T10:17:56+01:00

Ångerrätt för köpta biljetter gäller ej enligt distansavtalaslagen.

Biljett för personligt brukredaktionen2019-12-29T10:19:28+01:00

Biljetter får ej köpas för kommersiella ändamål och säljas som andrahandsbiljetter. Biljetterna är endast avsedda för personligt bruk.

Jag skrev fel e-postadressredaktionen2019-12-29T10:24:30+01:00

Om du inte mottagit någon biljett och misstänker att du fyllt i fel e-postadress vid beställningen. Kontakta oss så hjälper vi dig.

När får jag min biljett?redaktionen2019-12-29T10:28:20+01:00

Vid slutförd betalning skickas biljett till vald e-postadress. Biljetten innehåller en QR-kod som uppvisas med telefonen eller som utskriven biljett i kassan till evenemanget.