fbpx
Shareholder FAQ2019-02-27T12:11:27+01:00
Vad är en kickback?redaktionen2019-12-16T16:23:26+01:00
Vad kostar det att sälja biljetter via Ticket4u?redaktionen2019-12-16T16:21:59+01:00
Ekonomiredaktionen2019-12-16T16:20:35+01:00
Teknisk hjälpredaktionen2019-12-16T16:20:01+01:00
Jag vill sälja biljetter online, hur gör jag det?redaktionen2019-12-16T16:17:09+01:00
Vad gäller vid inställda evenemang?redaktionen2019-12-29T07:27:02+01:00

Processen för återlösen av biljetter vid inställt evenemang kan variera beroende på arrangör.

Om ett evenemang ställs in ska du omedelbart kontakta ansvarig arrangör, kontaktuppgifter till denna bör du finna på bokningsbekräftelsen. Om inte, kontakta oss så hjälper vi dig hitta rätt arrangör. I vissa fall återlöser Ticket4u biljetter vid inställt event, detta på uppdrag av ansvarig arrangör. Vid återbetalning ersätts ej serviceavgiften.

Ledsagare och särskilda behovredaktionen2019-12-29T10:09:07+01:00

Ledsagare
Har du behov av en ledsagare? För de flesta evenemang följer en ledsagare med utan extra kostnad. Om inget anges i beskrivningen, kontakta arrangören av evenemanget för korrekt information. Ange ledsagarens namn i anteckningsfältet i “kassan” vid köp av biljett.

Handikappanpassade lokaler
Ticket4u kan inte garantera att lokaler som upplåts av arrangör är handikappanpassade. Om det inte framkommer i evenemangets beskrivning, kontakta arrangören för mer information.

Serviceavgiftredaktionen2019-12-29T10:12:17+01:00

Vid köp av biljetter på Ticket4u.se tillkommer en serviceavgift, 35 kr per biljett. Vid inställt evenemang återbetalas ej serviceavgiften.

Ångerrättredaktionen2019-12-29T10:17:56+01:00

Ångerrätt för köpta biljetter gäller ej enligt distansavtalaslagen.

Biljett för personligt brukredaktionen2019-12-29T10:19:28+01:00

Biljetter får ej köpas för kommersiella ändamål och säljas som andrahandsbiljetter. Biljetterna är endast avsedda för personligt bruk.

Jag skrev fel e-postadressredaktionen2019-12-29T10:24:30+01:00

Om du inte mottagit någon biljett och misstänker att du fyllt i fel e-postadress vid beställningen. Kontakta oss så hjälper vi dig.

När får jag min biljett?redaktionen2019-12-29T10:28:20+01:00

Vid slutförd betalning skickas biljett till vald e-postadress. Biljetten innehåller en QR-kod som uppvisas med telefonen eller som utskriven biljett i kassan till evenemanget.

Medlemskapredaktionen2019-12-16T14:46:40+01:00

Du loggar in med din e-postadress och lösenord.

Om du nekas inloggning kan det bero på att du tidigare haft flera olika konton registrerade på samma e-postadress. Om du har glömt bort lösenordet till ditt konto kan du klicka på “Glömt lösenordet?” och få ett nytt till din mail.

Mitt Konto
Här registreras dina kunduppgifter. Här sparas också alla uppgifter om dina bokningar, eventuella pinkoder m.m. Logga in på “Mitt Konto” med din e-postadress och lösenord.

Mina bokningar
För att se hela din bokning, klicka på informationssymbolen, “i”. För att ladda ner eller skriva ut dina biljetter: klicka i rutan vid respektive biljett eller “välj alla”, klicka sedan på “öppna”.

Ändra mina kunduppgifter
Gå in på “Mitt Konto” och klicka på “ändra profil”.

Glömt lösenord
Ange den e-postadress du registrerat du registrerat dig med, i inloggningsfältet så skickar vi uppgifterna med e-post. Får du inget lösenord skickat till dig, lägg in noreply@ticketmaster.se i dina kontakter och försök på nytt.

Unik e-postadress till varje konto
Du kan endast registrera en e-postadress en gång. Det innebär att varje konto måste ha en unik e-postadress och vara personlig. Om du får problem vid registrering av ett nytt konto kan det bero på att din e-post redan finns registrerad sedan tidigare. Du kommer då att nekas att registrera ett nytt konto. Klicka då istället på “Glömt lösenorder?” så skickar vi dina inloggningsuppgifter via e-post.

Du kan endast registrera ett konto på din e-postadress. Det är därmed inte möjligt att flera personer t e x inom en familj, registrerar ett konto per namn och använder samma e-postadress.

Nyhetsbrev
När du skapar ditt konto kan du välja att prenumerera på vårt nyhetsbrev. Om du vill avregistrera dig från nyhetsbrevet loggar du in på “Mitt Konto” och bockar ur checkboxen vid “preferenser”. Du kan också avregistrera digdirekt i nyhetsbrevet som skickats till din e-post.